Falkenbergs konstskola - distansutbildning

#caption4

#caption5

#caption6

Välkommen att ansöka senast 3 maj!

Du anösker till KGI, vårt första grundläggande år här. Det krävs inga förkunskaper.

Du ansöker till KG II, vårt påbyggnadsår här. Förkunskaper motsvarande KG I eller egenstudier krävs.

Om du är osäker på vilken utbildning som passar dig bäst så kan du ansöka till båda. Antagningskommittén är van att hjälpa till med att bedöma vilken utbildning du kommer ha mest nytta av.

Vårutställningar 2024

26 april ställer våra ettor ut på Katarina Bangata 49 i Stockholm och Anders Widoff har kuraterat och handlett utställningsarbetet i KG I.

Samma dag öppnar vår digitala utställning på gallerifalkenbergskonstskola.se

På vårt digitala galleri kan du se alla skolans studerande presenterade med ett urval.

Ateljéer

I bildspelet ovan får vi kika in i några av de ateljéer som våra studerande arbetar ifrån läsåret 2023/24. Hos oss upprättar varje studerande en egen arbetsplats där det konstnärliga arbetet äger rum. Kommunikation och handledning sker på distans, i textform via vår lärplattform och muntligt via webbkamera.

Är du nyfiken på våra studerande

Läs intervjuer om hur det är att gå på skolan under fliken Studerande.

Följ oss gärna på instagram och facebook, där kan du se mer av vad vi gör under läsåret.

Senaste enkäten 2023/24

Vi vill dela med oss av de fina resultat vi fått på årets mitt-i-läsåret-enkät. Av tjugosex studerande deltog tjugotvå och delade med sig av sin syn på skolan.

På frågan om hur bra skolan är på struktur/tydlighet och kommunikation, bad vi deltagarna om en bedömning på en skala från ett till tio, där ett står för uselt och tio står för mycket bra. Skolan fick i genomsnitt 8,45 vilket är bra, med ett visst utrymme för förbättringar.

Även på frågan om hur trivseln och samtalsklimatet på skolan på skolan bad vi deltagarna om en bedömning på en skala från ett till tio, där ett står för uselt och tio står för mycket bra. Skolan fick i genomsnitt 8,95, en respons som vi är mycket glada över!

Några kommentarer från våra studerande:

”Skolan är fantastisk, liksom lärare och elever.”

”Jag tycker så mycket om att gå på skolan och vill ge en eloge till den fantastiska raden med inspirerande och aktiva lärare. Det är så roligt att få följa och guidas inte bara av en lärare utan av någon som ”är på samma resa” som konstnär.”

”Jag vill bara säga att jag är tacksam för den här skolan. Möjligheten att få prova på så mycket, att kunna göra det i en egen ateljé och att få tillgång till lärare som verkligen bryr sig, som vill se oss utvecklas och lyckas med det vi gör. Det är verkligen värdefullt.”

”Jag vill bara lägga till att jag är väldigt nöjd hittills, jättebra lärare, att det funkar så bra på distans, trevlig och bra klass, bästa skolan jag gått, som passat mig bäst personligen.”

SENASTE BLOGGPOSTER
2021-06-07 23:47:41 |  Bloggen har flyttat till instagram